AKTUALITY!!!

10. 10. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky, udělejte si čas a určitě přijďte!!!

Na těchto webových stránkách naleznete informaci o rychle se rozbíhající aktivitě jednoho ze zastupitelů, předsedy ANO na Praze 6 a v minulém volebním období bývalého radního pro dopravu. Tato osoba se šířením dezinformací mezi obyvateli Baterií a Starých Střešovic a mimo jiné i na Ministerstvu dopravy snaží zpochybnit rozhodnutí SŽDC vést tunely v nejbezpečnější Jižní variantě, zmíněné na prezentaci dne 20. 3. 2019 a podrobně prezentované veřejnosti dne 6. 6. 2019 v Národní technické knihovně. Musíme se tedy ptát, co je pravým důvodem takového úsilí.

Proto se, prosíme, v hojném počtu zúčastněte další prezentace: 
dne 22. 10. 2019 v 18:00 hodin v Hotelu DAP na Vítězném náměstí 684/4, Praha 6


10. 9. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky,

na veřejném setkání o modernizaci trati Praha - Kladno, konaném 20. 3. 2019 v DAP v Dejvicích, jsme upozornili na zajímavé smlouvy, týkající se pozemků u Dejvického nádraží
(odkaz v rubrice aktuality na: www.tunel-orechovka5.webnode.cz ze dne 24. 3. 2019).
Tyto smlouvy zaujaly novináře a Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových v této věci podal trestní oznámení.
K tématu přikládáme do aktualit 10. 9. 2019 na náš web 2 články a fotografii zastavovací studie z prezentace 6. 6. 2019 (datum opraveno).

Dále bychom se tím nezabývali, avšak rychle se rozbíhající kampaň ze strany jednoho ze zastupitelů, předsedy ANO na Praze 6 a v minulém volebním období bývalého radního pro dopravu, mění situaci.

Tato osoba se šířením dezinformací mezi obyvateli Baterií a Starých Střešovic snaží zpochybnit rozhodnutí SŽDC vést tunely v nejbezpečnější Jižní variantě, zmíněné dne 20. 3. 2019 a prezentované veřejnosti dne 6. 6. 2019 v Národní technické knihovně. Tyto kroky činí mimo jiné i na Ministerstvu dopravy.

Musíme se tedy ptát, co je pravým důvodem takového úsilí.

Sledujte, prosíme, co se bude dále odehrávat, protože je zřejmé, že naše snaha o hledání nejméně škodlivého vedení tunelů nekončí. Nemá snad někdo vlivný jiné představy (viz foto zastavovací studie z prezentace 20. 3. 2019) o zastavění jihozápadní části pozemků u Dejvického nádraží, pod kterou mají tunely vést?

Proto se, prosíme, zúčastněte dalších prezentací, jejichž termíny budou teprve upřesněny.

Petiční výbor:
Ing. Jaroslav Jelínek
Ing. Lukáš Buriánek
Mgr. Silvie Žeková 


13. 6. 2019


9. 6. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky,

dne 6. 6. 2019 proběhla prezentace Optimalizace trasy tunelů železniční trati Dejvice - Veleslavín a představení projektu úseku Veleslavín - Letiště Václava Havla.

Děkujeme všem sousedům, právní kanceláři i všem těm odpovědným činitelům, zejména paní architektce Smutné, kteří vzali v úvahu naši petici a pomohli nám otevřít diskusi o riskantní geologii Ořechovky. Petici vyvolalo zvažované přesunutí trasy tunelů, oproti trase původně schválené v roce 2016. (Toto přesunutí se objevilo ještě ve variantě prezentované SŽDC veřejnosti 20. 3. 2019.)

Díky profesionálnímu přístupu SŽDC a Metroprojektu se podařilo nalézt optimální Jižní variantu trasy. Investorovi i projektantům děkujeme za velké množství vynaložené práce a snahy najít bezpečné řešení, kde tunely budou vedeny ve stabilní geologii Střešovického masivu. Viz plánek - (jih nahoře).

Jižní varianta podchází první obytný dům na Ořechovce o cca 40 metrů hlouběji, než varianty předchozí. Video z prezentace s hloubkovou kótou 52 metrů 
u tohoto domu najdete na: https://www.youtube.com/watch?v=iClIgklF3EM

Kromě toho je novým trasováním odstraněn vstup tunelů pod přírodní památku Střešovické skály nad Střešovickou ulicí, o které se někteří obyvatelé Baterií obávali. Pod celými Bateriemi od náměstí Před bateriemi je hloubka tunelů ve Střešovickém masivu minimálně 80 metrů.

Za tohoto stavu řešení může petiční výbor považovat své aktuální úkoly za splněné, bude však dále sledovat další vývoj projektu a jeho projednávání.

Pro případ zjištění nových komplikací či jiného závažného problému Ořechovky jsme pochopitelně připraveni činnost znovu plně obnovit. V případě zjištění takové potřeby nás neváhejte informovat.

Děkujeme za součinnost a na shledanou na další přislíbené prezentaci.

Petiční výbor:

Ing. Jaroslav Jelínek, Zbrojnická 229/11, 162 00 Praha 6
Ing. Lukáš Buriánek, Slunná 549/21, 162 00 Praha 6
Mgr. Silvie Žeková, Na Ořechovce 31, 162 00 Praha 6 


Vážení sousedé a přátelé Ořechovky, udělejte si čas a určitě přijďte!!! 


30. 5. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky,

k věci naší petice nám bylo zasláno "Sdělení o rozhodnutí Rady HMP - vzetí vyřízení petice na vědomí" Č.j.: MHMP 674733/2019 Sp. zn.: S-MHMP 202725/2019 - v příloze této zprávy. Znamená to jen, že zůstávají v plné platnosti všechny námi dříve uvedené argumenty a výhrady, které si můžete pro osvěžení paměti znovu přečíst v předchozích aktualitách.

Naproti tomu, jak již víte, během posledních nejméně tří měsíců investor stavby již reflektuje problematickou geologii místa, což i sám uvedl při prezentaci 20. 3. 2019, a proto bude pro budoucnost Ořechovky velmi podstatné setkání 6. 6. 2019 v 18:00 hodin v Technické knihovně v Dejvicích.

Za petiční výbor:
Ing. Jaroslav Jelínek


24. 3. 2019

Doplněk k poznámkám k setkání 20. 3. 2019

Děkuji sousedům za upozornění na smlouvu o smlouvě budoucí SŽDC s developerem zamýšlených staveb na Dejvickém nádraží. Naleznete ji pod tímto odkazem:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/5505819
(text k rozkliknutí v přílohách tohoto odkazu).

Tato smlouva, dle mého názoru, vzájemné vztahy jejích účastníků sice komplikuje (zejména čl. V., odstavce 2. a 6.), ale rozhodně nevylučuje změnu směru trati do terénního zlomu nad nádražím pod vjezd do tunelu Blanka a další směřování na setkání jen zmíněnou "jižní variantou". Ta by kromě vyhnutí se nejrizikovějšímu místu pod Ořechovkou též neohrožovala ještě mělkým průnikem do svahu domy těsně nad dosud uvažovaným portálem za vodojemy Bruska.

Doufejme, že to vezmou zodpovědní v úvahu!

Jak na setkání uvedla paní místostarostka Ing. arch. Smutná, na přelomu dubna a května proběhne další prezentace, kde bude představen další vývoj přípravy projektu. 

Ing. Jaroslav Jelínek 


23. 3. 2019

Poznámky k setkání v Dejvicích s prezentací přípravy stavby tunelů 20. 3. 2019:

  • bylo dobře, že se uskutečnilo
  • veřejnosti byla představena potřebnost z pohledu kapacity dopravy, dokonalost technologie TBM, rychlost dopravy atd.
  • o realizaci podzemní varianty v trase stávající trati nikdo "nahoře" už nechce slyšet
  • režie směřující k utlumení odporu obyvatel přinejmenším proti odsunu V3 neuspěla, a to přesto, že prezentující volili pozitivně laděné argumenty
  • srovnávali schopnost vnímat otřesy člověkem a přístroji, což ovšem není podstatou problému
  • argument o minimálním poklesu při ražbě na Peřinách, je nepodstatný proti riziku sedání z důvodu postupné ztráty nadržené vody ve vysoké vrstvě spraší pod Ořechovkou
  • přestože nás politici písemně ujišťovali, že "odsunutá varianta" není "variantou sledovanou", představili nám trasu, u které byl v petici zveřejněný uvažovaný odsun využit "jen z asi 60%", tedy trasu "téměř odsunutou", která výše uvedená rizika stejně vyvolává a také ztrácí výhody uváděné při zdůvodňování varianty V3 vybrané v roce 2016
  • rizika byla při prezentaci přiznána (a bagatelizována) až poté, co na ně diskutující upozornili
  • není jasné, jak lze dosáhnout na krátkých úsecích mezi stanicemi deklarované rychlosti, ani kam zmizí nákladní doprava, se kterou se prý neuvažuje
  • tvrzení, že po 3 měsících nedošlo u dokončeného Ejpovického tunelu ke snížení hladiny vody ve studních, považujeme za irelevantní, protože jde o proces dlouhodobý a kromě toho jeden z účastníků setkání toto tvrzení zpochybnil, (a to nedávno bylo období častějších srážek)
  • bylo deklarováno, že realizace tunelů zhodnotí nemovitosti, což je naprostá demagogie - snad jen s výjimkou u nádraží připravovaných developerských projektů včetně toho za Masarykovým nádražím, kam by cestující logicky přestupující na metro na Veleslavíně bez těchto tunelů nedorazili
  • NPÚ zajímají pozůstatky koněspřežky na Dejvickém nádraží, k hydrogeologickým rizikům a z nich vyplývajícímu dlouhodobému riziku sedání nemá kompetence
  • pokud jde o subjektivní vnímání hysterické atmosféry, jde spíše o stav paniky z neúspěchu režie setkání k utlumení odporu, kdy obyvatelé věří více vlastním očím než politikům
  • při prezentaci všichni opakovaně slyšeli, jaká je výhoda, že je trasa koordinována s developerskými projekty a že musí splnit zadaná kritéria ve vztahu k Fyzikálnímu ústavu
  • ani slovo od prezentujících o tom, že by se měly případné, (dle našeho přesvědčení zveličované), vlivy na tento ústav řešit technickými opatřeními uvnitř ústavu, nebo přesunem vybraných přístrojů jinam
  • tato kukaččí preference zájmů developerů a státní instituce proti obyvatelům pochopitelně naráží na odpor a vyvolává oprávněné rozhořčení a otázky k motivaci takových preferencí
  • protože kompetentní technici hledají řešení, objevila se ke konci jednání informace o tom, že prověřují ještě možnost jižního posunu, kde by nebyla snižována výška nadloží tunelu, dotčeno by bylo nejméně domů a trasa by vedla z velké části pod veřejným prostranstvím (mimo jiné pod kurty u Vozovny) - jen bude pracné vyřešit křížení na Prašném mostě
  • doufejme, že se toto řešení podaří nalézt a vyloučí se tak další možnost odporu - cestu práva, kterou se snažíme nepoužít, protože by všem technikům na projektu pracujícím zkomplikovala život
  • řádnou odpověď na petici od Rady Hlavního města Prahy je už asi zbytečné očekávat

Přílohy:

  1. Odborný článek o realizaci metra V.A metodou TBM - povšimněte si zažlucených odstavců a vzpomeňte si, jak veřejnost chlácholili. Přitom jde jistě o nejšetrnější metodu ražby. Rozdíl je samozřejmě v hloubkách.
  2. Výtah ze zprávy o inženýrskogeologickém průzkumu Ořechovka - v kasárnách
  3. Foto prezentace trasy
  4. Odkaz na geologické mapy na internetu (jsou tam i rozsáhlé legendy k nim)

    https://app.iprpraha.cz/js-api/app/ig_mapy/

  5. Mapa hladiny spodní vody - výřez Ořechovka
  6. Geologická mapa - výřez Ořechovka
  7. Kvantifikace rizika poruch ...............
  8. Článek "Tunel Ořechovku neohrozí....." v Pražském Deníku z 22. 3. 2019
  9. Připomínky k tomuto článku, které jsme redakci zaslali, zda je zveřejní, nevíme.

13. 3. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky, na prezentaci 12.3.2019
v CAMP - Centrum architektury a městského plánování jsme měli vyslankyni,
Ing. arch. Senku Příhodovou.

Průběh přednášky v části, která nás zajímá, ve stručnosti zachytila takto:

Hlavní řečníci: Lenka Burgrová místostarostka za Pha7, Lucie Krtilová arch. Metroprojektu, Marek Zděradička ředitel úseku infrastruktury IPR, ing. Pavel Pajdar SŽDC, Daniel Dlubal letiště Praha, arch. Tomáš Veselý sekretář architektonické soutěže na ŽS Veleslavín

Shrnutí:

1.) SŽDC (ing. Pavel Pajdar) má pevný záměr projekt uskutečnit, je to jen otázka času nikoliv peněz. Projekt se prý velmi dobře vyvíjí a je dělen na 7 úseků. Po 30 (!) letech přípravy jsou prý nejdále, co kdy byli. Úsek Výstaviště-Veleslavín je jediný na začátku projektové přípravy a není ještě ustálená varianta tunelu. Tunel se bude razit metodou TBM stejně jako metro do Veleslavína.

2.) Za Prahu 6 se nezúčastnil žádný veřejný zástupce, pouze místostarostka za Prahu 7 (Lenka Burgrová).

3.) Místostarostka za Prahu 7 (Lenka Burgrová) zdůraznila, že rychlodráha propojí všechny 3 stávající trasy metra A, B, C.

4.) Na otázku z pléna, zda jsou si vědomi petice a nesouhlasu obyvatel Ořechovky, odpověděl Ing. Pajdar, že už reagovali, mají svá měření a mají zastabilizovanou trasu, kterou představí 20. 3. ne veřejném projednání na P6. Řekl, že by nebylo seriozní trasu zveřejňovat před projednáním s občany.

5.) Na otázku z pléna, zda by nebylo lepší z Prahy na letiště zavézt metro a z Kladna na letiště vlak, odpověděl p. Zděradička jednoslovně NEBYLO.

6.) P. Vavřík z pléna se ptal, zda se autoři dívali i po jiných technologiích než je železnice např. ve světě se prosazující technologie Skyway (Dubaj, Moskva aj.) p. Pajdar odpověděl, že o tom neslyšel a že by to mohlo doplňovat stávající systém.

7.) Dále byly diskutovány možnosti parkování v místě ŽS Dlouhá Míle a ŽS Veleslavín. Odpověď SŽDC byla, že na Dlouhé Míly bude P+R pro 1000 míst n okolí Veleslavína P+R s 300 místy. SŽDC parkování řeší jen částečně a plošně. Parkovací domy nikoliv!

8.) Mistostarostka Lenka Burgetová zmínila, že projekt má i své stinné stránky a problémy, zejména parkování v okolí všech stanic.

Trvalo to něco málo přes 2h, účast cca 100 příchozích - téměř plná kapacita sálu.

Průběh přednášky byl natočen, měl by být na youtube CAMP IPR. 


7. 3. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky, udělejte si čas a přijďte !!!
Paní místostarostka svolává setkání, které nám přislíbila:

Veřejné setkání o modernizaci trati Praha - Kladno s odbočkou na letiště Václava Havla

Kdy a kde: 20. března od 18:00 v hotelu DAP na Vítězném náměstí 684/4


1. 3. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky,

podpisy stále sbíráme, nejsme však "politici", abychom řešili jen kvantitu. Máme stanoviska odborníků a prostudované podklady z Geofondu, což, bohužel, mnohé politiky nezajímá. O nabídku z našeho dopisu Radě hl. m. Prahy ze dne 27. 1. 2019, tj. seznámení členů Rady s problematikou v petici popsanou, zájem neprojevili. Dne 21. února jsme také z magistrátu dostali k petici další zmatečný dopis, který ve svém závěru tvrdí pravý opak toho, co svým obsahem dokazuje, a to šlo jen o věci formální. K věcné problematice opět nic. Právě jsme na něj odpověděli. Dopis i naši odpověď naleznete v přílohách této zprávy.

Nechceme bránit rozvoji dopravní infrastruktury, jen požadujeme opravdu zodpovědný přístup a respektování oprávněných zájmů obyvatel Ořechovky. Že nejde o nepodstatnou věc, vyplývá i z vyjádření ve světě renomovaného odborníka na statiku a dynamiku, které máme k dispozici. V této souvislosti se však obyvatel Ořechovky velmi dotýká některými politiky stále zdůrazňovaná přetrvávající preference jednání s Fyzikálním ústavem. (Snad je to jen kolegiální sounáležitost fyziků.) Naproti tomu byli dosud obyvatelé, kteří po generace s vypětím sil opatrují v pořádku své domy, stavěni do pozice, že se jim vše "oznámí, až bude schváleno". V tomto ohledu se též snažíme zapracovat.

Pozitivem se nám jeví, že námi obstarané podklady 7. února přijala pro své účely Praha 6, která, jak doufáme, bude Ořechovku chránit přinejmenším před poškozením vyvolaným hrozící změnou hydrogeologických podmínek.

20. února vyšel článek v Ekonomickém deníku, kde je naše petice, asi pro zkrácení, nazývána jinak, základní, k petici se vztahující, souvislosti však odpovídají skutečnosti.

Děkujeme touto cestou všem, kteří nás na tento článek upozornili a případně v budoucnu na další upozorní (nepsali jsme ho). S některými novináři je ale trochu problém, chtějí senzaci a informace, nechtějí ale jít do hloubky, a tak mohou vznikat podivné výtvory. To ale naštěstí nebyl případ Ekonomického deníku.

Počátkem příštího týdne předáme Radě hl. m. Prahy další petiční archy. Na tomto místě chceme znovu zdůraznit obrovskou pomoc a podporu, kterou nám průběžně poskytuje pan doktor Šmerda a jeho právní kancelář. Celkový počet podpisů pod peticí se dnes již blíží k pěti stům.

Pozitivní zprávou pro nás je dopis pana Ing. Tomáše Čočka, Ph.D., 1. náměstka MDČR, ve kterém nás jako první u zdroje stojící kompetentní a současně rozhodující osoba ujistil, že z hlediska dalšího rozpracovávání nebyla a není odsunutá poloha V3 sledovanou variantou. Dopis i naše odpověď na něj jsou v dalších přílohách této zprávy. Obdobného ujištění se nám dostalo od zástupkyně starosty MČ Praha 6, Ing. arch. Evy Smutné, FEng.

Vývoj přípravy stavby budeme samozřejmě, v rámci nám dostupných informací, dále sledovat.

Ing. Jaroslav Jelínek


15. 2. 2019

Vážení sousedé a přátelé Ořechovky,

obdrželi jsme odpověď na naši petici od paní Ing. arch. Evy Smutné, FEng., zástupkyně starosty Prahy 6 ze dne 24. ledna 2019.

Úroveň i obsah jejího dopisu (v příloze) jsou zcela odlišné od odpovědi náměstka primátora pana
Ing. Scheinherra. Za odpověď jsme jí poděkovali.

V úterý 7. 2. následovala schůzka (Buriánek, Jelínek) s paní místostarostkou, při které od nás získala další pro ni nové informace týkající se variant vedení železničních tunelů v trase Dejvice - Veleslavín.

Zdůraznila, že problém je nutné řešit především s Magistrátem hl. m. Prahy. Ten však v odpovědi na žádost Ing. Fritzové o poskytnutí informací vše přesunuje na SŽDC.

Dozvěděli jsme se, že městská část na téma tunely chystá v březnu setkání s občany, o kterém nás bude včas informovat. (Obdobná informace bude na www.zeleznicenaletiste.cz.)

V únorové Šestce lze nalézt článek, který se věnuje trasování tunelů. Kromě jiného je zde napsáno, že odsunutá varianta V3 nikdy nebyla sledovanou trasou.

V srpnu 2017 však vyšel v Suchdolských novinách článek se "zadáním" V3 odsunout o 150 metrů severně. Právě kroky SŽDC k tomu učiněné vyvolaly nutnost petice.

Ze závěrů renomovaného odborníka na statiku a dynamiku, které máme k dispozici (a paní místostarostce jsme též poskytli), jednoznačně vyplývá, že argumenty Fyzikálního ústavu ohledně vlivu otřesů na citlivé přístroje jsou zástupným problémem. Pokud by o problém přesto šlo, jsou jeho řešení uvedena již v textu petice.

S velkou pravděpodobností se jedná o nadhodnocení s cílem zneužití. Proto nás zneklidňuje zmínka v odpovědi SŽDC Ing. Fritzové o tom, že po zpracování výsledků geologických průzkumů následně proběhne jednání s Fyzikálním ústavem.

Nevidíme důvod jednat s Fyz. ústavem více než s obyvateli Ořechovky, které SŽDC dosud řádně neinformovala.

Paní místostarostce jsme dále poskytli geologické a hydrologické podklady získané z Geofondu a vyjádřili naději, že nás Praha 6 podpoří při ochraně Ořechovky, což přislíbila, jak řekla, v rámci svých možností.

Petiční výbor:

Ing. Jaroslav Jelínek, Zbrojnická 229/11, 16200 Praha 6, e-mail:trivium@volný.cz
Ing. Lukáš Buriánek, Slunná 549/21 16200 Praha 6, e-mail:burianek@apha.cz
Mgr. Silvie Žeková, Na Ořechovce 488/31 Praha 6, e-mail:silvaz@centrum.cz

PS:
Od Rady hl. m. Prahy jsme kromě zdůvodněně odmítnuté žádnou odpověď nedostali - zákonný termín propadl.
Od SŽDC, MD ani IPR jsme na petici nedostali vůbec žádnou odpověď.

Všechny podklady získáváme ve volném čase, náklady hradíme sami. Pokud znáte nějaké další geology, statiky, prosíme o argumentační podporu.


30. 1. 2019

Vážení sousedé,

dovolujeme si vás touto cestou informovat, že ve věci petice s názvem "Za návrat trasy k variantě V1 ve stopě Buštěhradské dráhy u projektu Modernizace trati Praha - Kladno s připojením Letiště Václava Havla, a to v úseku Praha Dejvice - Praha Veleslavín a současně proti přesunu "základní varianty V3" do "nové stopy" tzv. "odsunuté varianty V3", která byla Radě hlavního města Prahy, Radě m. č. Praha 6 a dalším orgánům zaslána dne 10. 1. 2019, bylo dne 24. 1. 2019 petičnímu výboru doručeno vyjádření náměstka primátora hlavního města Prahy.

Vzhledem k jeho obsahu však toto vyjádření nepovažujeme za dostačující, neboť nebylo zasláno osobou k tomu oprávněnou ve smyslu ustanovení § 5 odst. 3 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním (dále jen "petiční zákon"), a neobsahuje náležitosti v tomto ustanovení uvedené. Předmětné vyrozumění a jeho úrovni adekvátní reakci na ně konsultovanou s právníky naleznete dále.

Zároveň vám sdělujeme, že jsme doplnili podání o dalších 78 podpisů získaných
od 10. 1. 2019 do 24. 1. 2019. Sběr podpisů probíhá i nadále a petiční výbor je připraven je doplňovat.

Veškeré informace byly předány do podatelny MHMP a souběžně zaslány elektronicky do datových schránek (opět díky skvělé souhře s panem doktorem Šmerdou) Praze 6 a v potřebném rozsahu i MDČR, SŽDC A IPR. Poté byly znovu zaslány na e-mailové adresy všech členů Rady hl. m. Prahy, aby se nemohlo stát, že by o nich nevěděli.

Kromě toho jsme obdrželi informaci o průběhu přípravy projektu od paní místostarostky
Ing. Arch. Evy Smutné, FEng., za kterou jsme poděkovali a připravujeme se na jednání s ní, které by mělo proběhnout příští týden.

petiční výbor:

Ing. Jaroslav Jelínek, Zbrojnická 229/11, 162 00 Praha 6, e-mail: trivium@volny.cz
Ing. Lukáš Buriánek, Slunná 549/21, 162 00 Praha 6, e-mail: burianek@apha.cz
Mgr. Silvie Žeková, Na Ořechovce 31, 162 00 Praha 6, e-mail: silvaz@centrum.cz

Přílohy:
1) Vyrozumění náměstka primátora hlavního města Prahy ze dne 17. 1. 2019
2) Reakce na vyrozumění náměstka primátora hlavního města Prahy ze dne 27. 1. 2019


28. 1. 2019

Informace o letácích

V posledních dnech se na Ořechovce objevily v poštovních schránkách nepodepsané letáky, ze kterých, bohužel, není zřejmé, kdo je jejich autorem. Týkají se rovněž tématu, který se snažíme řešit formou oficiální a podepsané petice, ovšem bez našeho vědomí odkazují na naše petiční stránky, ale nekorespondují úplně s naším oficiálním stanoviskem a žádostí, kterou občané svými podpisy podpořili. Petiční výbor plně respektuje svobodu projevu, konstatuje však, že se jedná o s námi nekonzultovaný počin a text. Tato akce nemá nic společného s peticí, kterou reprezentujeme a kterou jsme zaštítili svými jmény a svojí aktivitou.

Autorizované texty naleznete výhradně na těchto internetových stránkách:
www.tunel-orechovka5.webnode.cz

Za petiční výbor:

Ing. Jaroslav Jelínek


13. 1. 2019

Vážení sousedé,

podávám vám za petiční výbor informaci o aktuálním stavu našeho snažení.

Petice byla ve čtvrtek 10. ledna doručena s průvodním dopisem v originále s 32 podpisovými archy obsahujícími 271 podpisů Radě hlavního města Prahy (petiční místo) se sdělením, že sběr podpisů pokračuje a budou dodány následně. Podání petice bylo s ohledem na probíhající průzkumy a projekční práce učiněno v předstihu, aby se zabránilo možným škodám a nehospodárnému využívání veřejných financí - obsaženo v průvodním dopise.

V elektronické konverzi (považuje se za originál) včetně podpisových archů byla petice s průvodním dopisem díky skvělé pomoci právníků téhož dne zaslána do datové schránky Rady městské části
Praha 6, bez podpisových archů též s průvodními dopisy do datových schránek Ministerstva dopravy, SŽDC a IPR.

Máme mimořádné štěstí, svou pomoc nám nabídl zkušený právník pan doktor Šmerda, a tak nepovažujeme náš boj za marný. V současnosti připravujeme, budou - li nutné, další kroky.

Pokoušíme se problém vysvětlovat, kde to jen je možné. Samozřejmě se setkáváme s různými zájmy
i s nevelkým nadšením, jaké že informace se nám podařilo získat. Jejich zdroje proto zásadně nezveřejňujeme a hledáme i další cesty tam, kde je naděje na alespoň podobný zájem.

Vážení sousedé, k dnešnímu dni - je neděle 13. ledna 2019 - máme už přes 300 podpisů. Vzhledem k tomu, že politiky obvykle zajímá především množství, aby byli ochotni veřejně jednat nebo i něco změnit, je nutné pokračovat ve sběru podpisů, prosíme vás tedy o pomoc v této věci. Pozor však na to, aby se každý podepsal jen jedenkrát. Každou chybu by zajisté využili ti, jejichž zájmů se dotýkáme. Bude - li nás dost, snad se podaří otevřít i veřejnou debatu o logičtějších a ekonomičtějších řešeních dopravní obslužnosti.

S přáním všeho dobrého i pevných nervů a sil,
Ing. Jaroslav Jelínek


22. 12. 2018

Dobrý den všem,

asi jsme píchli do vosího hnízda a někdo se dost zlobí. Zahájili propagandu proti petici s argumenty, že zatím není nic jistého. No pochopitelně - buďte klidní, nic nedělejte, nebuřte se, my to za vás všechno projednáme. No a až to bude jisté, tak už bude pozdě a budeme mít smůlu.

Ještě jednou: Až si to bez našeho odporu rozhodnou, tak už bude pozdě! Tohle pošlete mezi sousedy!

Takže nejen vydržme, ale přidejme!
J. Jelínek

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky